پرسمان3 The title of your home page

پرسمان3
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرسمان3

و آدرس pasokh1.LXB.ir لینک نمایید

سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . 

در صورت وجود لینک ما در سایت شما

لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





به هر حال، لباس هر انسان، پرچم كشور وجود اوست، پرچمي است كه برسر در خانة وجود خود نصب كرده است و با آن اعلام مي كند كه از كدام فرهنگ تبعيت مي كند. همچنانكه هر ملتي با وفاداري و احترام به پرچم خود، اعتقاد خود را به هويت ملي و سياسي خود ابراز مي كند، هر انسان نيز، مادام كه به يك سلسله ارزشها و بينش ها، معتقد و دلبسته باشد لباس متناسب با آن ارزشها و بينش ها را از تن به در نخواهد كرد.

از قرآن كريم استفاده مي شود كه هدف از تشريع حكم الهي، وجوب حجاب اسلامي، دست يابي به تزكيه نفس، طهارت، عفت و پاكدامني است. آياتي همچون: قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ يَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِكَ أَزْكي لَهُمْ(4) اي رسول خدا مردان مؤمن را بگو تا چشم هاي خود را از نگاه ناروا بپوشند و فروج و اندامشان را محفوظ دارند كه اين بر پاكيزگي جسم و جان ايشان اصلح است. وَ إِذا سَأَلُْتمُوهُنَّ مَتاعاً فَسْئَلُوهُنَّ مِنْ وَراءِ حِجابٍ ذلِكُمْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِكُمْ وَ قُلُوبِهِنَّ(5) و هر گاه از زنان رسول متاعي را مي طلبيد از پس پرده بطلبيد، كه حجاب براي آن دل هاي شما و آنها پاك و پاكيزه بماند بهتر است. و همچنين آية 60 سورة نور و آية 59 سورة احزاب و ...

از مجموع آيات و احاديث در اين مورد استفاده مي شود كه هدف و فلسفة وجوب پوشش اسلامي ايجاد تزكيه نفس، طهارت و عفت و پاكدامني در بين افراد جامعه، و ايجاد صلاح و پيشگيري از فساد است.

حجاب و پوشش، در ابعاد مختلف، داراي آثار و فوايد زيادي است كه بعضي از مهمترين فوايد آن عبارتند از(6):

1. فايدة حجاب در بُعد فردي:

يكي از فوايد و آثار مهم حجاب در بُعد فردي، ايجاد آرامش رواني بين افراد جامعه است كه يكي از عوامل ايجاد آن عدم تهييج و تحريك جنسي است. در مقابل، فقدان حجاب و آزادي معاشرت هاي بي بند و بار ميان زن و مرد، هيجانات و التهاب هاي جنسي را فزوني مي بخشد و تقاضاي جنسي را به صورت عطش روحي و يك خواست اشباع نشدني در مي آورد. بهترين شاهد بر اين مطلب اين است كه در جهان غرب با رواج برهنگي، اطاعت از غريزه جنسي بيشتر شده است، هجوم مردم به مسأله سكس نيز زيادتر شده و تيراژ مجلات و كتب سكسي بالاتر رفته است و هر روز شكل هاي جديدتري از تمتّعات و بهره برداري هاي جنسي در آنها رواج و رسميت مي يابد.

2. فايدة حجاب در بُعد اجتماعي:

فرهنگ برهنگي و بي حجابي و بد حجابي باعث كشاندن لذت هاي جنسي از محيط و كادر خانواده به اجتماع، و در نتيجه، تضعيف نيروي كار افراد جامعه مي گردد. بدون ترديد، مردي كه در خيابان، بازار، اداره، كارخانه و ... همواره با قيافه هاي محرّك و مهيّج زنان بد حجاب مواجه باشد، تمركز نيروي كار او كاهش مي يابد. اسلام مي خواهد با رعايت پوشش، محيط اجتماع از اين گونه لذت ها پاك شده، و لذت هاي جنسي، فقط در كادر خانواده و با ازدواج مشروع انجام شود.

3. حفظ ارزشهاي انساني:

 مانند عفت، حيا و متانت در جامعه و كاهش مفاسد اجتماعي.

خلاصه اينكه اسلام طرفدار حجاب و پوشش در بين تمام انسان ها و خصوصاً زنان كه تمام اعضايشان محرك است و توصيه ها و تأكيدات زيادي بر اين مسأله دارد و به شدت با برهنگي و بي حجابي مبارزه كرده است و راهها و روش هاي زيادي ارائه داده است كه انسانها در صورت پيروي از آنها سعادت دنيا و آخرت شامل حالشان خواهد شد. در هر صورت حجاب برتر، مانند لباس هاي بلند و گشاد، مقنعه و چادر مشكي، تأمين كنندة حجاب بهتر و بيشتر هستند.

پاورقی:

1. حداد عادل، غلامعلي، فرهنگ برهنگي و برهنگي فرهنگي، تهران، انتشارات سروش، چاپ ششم، 1374، ص 38 الي ص 40.

2. بقره:207.

3. توبه:111.

4. نور:30.

5. احزاب:53.

6. مهدي زاده، حسين، حجاب شناسي، قم، مركز مطالعات و پژوهشهاي فرهنگي حوزه علميه، 1381، ص 31.


نظرات شما عزیزان:

پریناز
ساعت15:37---4 اسفند 1391
ممنونم !
مطلب خوبی گذاشته بودید !


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ 14 / 9 / 1391برچسب:فرهنگ ,برهنگی ,, ] [ ] [ مصطفی ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

سلام دوستان به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات وب
امکانات وب



در اين وبلاگ
در كل اينترنت

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 35
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 49
بازدید ماه : 452
بازدید کل : 36380
تعداد مطالب : 196
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

  • سما دانلود - بروز ترین مرجع دانلود